Blandat · Budget · Buffet · Högtider · Påsk · Tapas och smårätter · Uncategorized

Påsk

Nu är det ju snart påsk. Här firas det med choklad i överflöd. Och så processioner på långfredagen, förstås.

En god påsklunch tycker jag består av mycket ägg, och så fräscha grönsaker på det. Plockmat är ju väldigt tacksamt.

Ni har ju nyss fått tips på ägghalvor.

ägghalvor 7

Jag tycker att tantröra är så vansinnigt gott att jag inte kan vara utan, så det får också komma med.

Tantröra 3

Sen är ju fräst sparris utmärkt till det mesta, jag gillar det särskilt till inkokt lax. Sen passar ju också  ett fat tomater bra till både fisk och kött.

I morgon kommer recept på påskalamm från Puglia, det mättar fint.

påsklamm 2

Den sjukt goda päronkakan blir perfekt efterrätt (jo, den är sjukt god!).

päronkaka 3

Om man nu inte har choklad i överflöd, vill säga…

3 thoughts on “Påsk

  1. Det är med risk att bli hungrig som jag kikar in på din blogg – och vad spännande att du bor utanför Sverige. Får kika närmre på det. Absolut: att ha koll på vad man stoppar i munnen ska vara av omtanke om sig själv. Men ibland är gränserna svårdragna: när väljer vi att äta av omtanke och när är det av bestraffande skäl, eller likväl belönande? Tack för din kommenter!

    Gilla

    1. 😀 Jovisst, det där med ätande är klurigt. jag har tänkt att hinna skriva lite om det snart jag med. Dina tankar var väldigt sunda, tycker jag!
      Jag har väl lite annat perspektiv härifrån Italien, kan man säga. LCHF, tex står inte så högt i kurs i pastans förlovade land 😉
      Tack själv för titten och svaret!

      Gilla

  2. So many delicious dishes and, of course, plenty of chocolate. All of this is worthy of an Easter celebration! I cannot wait to see the Pugliese masterpiece you’ve planned for us! 🙂

    Gilla

Berätta vad du tycker!

