Buffet · Fisk och skaldjur · Tapas och smårätter

Tonfiskröra

tonfiskröra 1

De här små godingarna brukar jag göra när maken och jag lagar mat till helgen, och vi vill ha något gott att tugga på medan det blir klart.

Samma röra passar perfekt i en smörgåstårta eller i en utflyktsbaguette.

Till en liten burk tonfisk tar jag en knapp matsked majonnäs. Det får verkligen inte bli för mycket, då smakar det bara majonnäs, och det blir inte bra. Ta en tesked i taget är mitt tips.

Sen finhackar jag 2-4 cornichoner. Sådana där inlagda gurkor ni vet. Och så ca en matsked fint hackad mild lök. Lite curry, rökt paprikapulver och  lite salt.

Rör ihop allt i en skål och klicka sedan i krustader, på kex, i smörgåstårtan eller var du nu vill ha den.

Buon appetito!

Berätta vad du tycker!

