Blandat · Spanien

Kungen av Spanien

De säger att han är snyggare i verkligheten än han är på bild. Nu gick det ju lite fort, och så stod jag på behörigt avstånd, så det kan jag inte bekräfta.

 

image image

Jag kan inte heller säga något om hur vältalig han var under sitt installationstal, jag stod på Gran Via i solen och väntade tålmodigt.

 

I väntan på kungen.
I väntan på kungen.

Däremot kan jag bekräfta att spanska hästar är nog de tjusigaste i världen. Och att Madrids sol är väldigt varm i juni.

 

Spanska hästar är snyggast!
Spanska hästar är snyggast!

Vad ska man göra som turist när ett sådant här tillfälle ges? Delta, förstås! Jag har deltagit i installationen av en president, i Albanien, då var jag inbjuden och fick gå på mottagningen. Den här gången fick jag svettas med alla andra och gå på pub efteråt.

Halva stan var utsmyckad.
Halva stan var utsmyckad.

Nästa gång ska jag försöka vara med när det blir ny påve.

All reklam längs kortegevägen var utbytt mot dagens datum eller en spansk flagga.
All reklam längs kortegevägen var utbytt mot dagens datum eller en spansk flagga.
Berätta vad du tycker!

