Livet i Italien · Puglia

Snö

snö 10

Tänk att man kan bli så lycklig för lite snö.

Dert är sannerligen inte varje dag det snöar i Syditalien, men när det gör det går de man ur huse och busar och leker så länge det varar.

snö 12

 

Vi vaknade på nyårsafton med en decimeter snö på marken. Bilarna åkte omkring med snökedjor, och ena svägerskan vågade inte riskera utan firade hemma istället för med oss.

snö 1

Själv var jag glad som en lärka och tog en promenad i morgonens snöfall. Vad frisk luften blir av lite snö!

Jag gick bort till olivlunden strax utanför stan där jag brukar jogga på sommaren. Jag passade på att fotografera kaktusfikonen också, de få som fanns kvar.

snö 3

Innan jag gick hem kom solen fram, och på kvällen var det bara slask av alltihop. Men det var vackert så länge det fick ligga kvar!

 

Så här ser det ut på sommaren, om du är nyfiken.

 

3 thoughts on “Snö

Berätta vad du tycker!

